Gästsupport

Vi stänger för säsongen (uppdateras kontinuerligt)

Kungsbergets sista skiddag för säsongen var tyvärr tidigare än väntat. Anläggningen är nu stängd för resten av säsongen. Beslutet är en följd av Folkhälsomyndighetens rekommendationer kring Covid-19. 

­– Det är jättetråkigt såklart, framförallt för alla våra gäster som hade planerat en härlig skidsemester med nära och kära. Men i dessa tider får man inse att det finns viktigare saker i livet än skidåkning, säger Anders Kjällström, vd för Branäsgruppen.

Kontakt kring om- och avbokning

Har du inte redan varit i kontakt med oss vill vi att du kontaktar oss via mejl, info@kungsberget.se.
eller telefon, 054 – 13 26 00. Tänk på att väntetiden just nu är längre än normalt.

Om du mejlar till oss var snäll och skriv med följande för att ditt ärende ska gå så snabbt som möjligt.

  • För- och efternamn på bokaren.
  • Bokningsnummer
  • Mobilnummer som vi kan nå er på.
  • Om du vill utnyttja möjligheten att omboka din resa kostnadsfritt till nästa säsong med öppet köp. (går att avboka 30 dagar innan ankomst). Eller om du vill avboka kostnadsfritt och få återbetalning på hela summan, inkl kostnaden för avbokningsskyddet.

info@kungsberget.se

För ankomster innan 4 april gäller våra tidigare av- och ombokningsregler.


Hur vi arbetat för att förebygga Coronavirus (Covid-19) i Kungsberget

Vi följer rekommendationer från folkhälsomyndigheten och regeringen. Folkhälsomyndigheten bedömer att de åtgärder som vidtagits innebär att skidåkning och liftåkning inte är en större smittrisk än när man rör sig i samhället i övrigt.

Funderar du på vad som gäller kring din bokning? Läs våra av- och ombokningsregler. Vad gäller tilläggstjänster som liftkort och skiduthyrning återbetalar Branäs hela beloppet om du avbokar senast dagen innan din ankomst.

Angående frågor kring Folkhälsomyndighetens rekommendation att undvika sammankomster med fler än 50 så har vi möblerat om alla våra restauranger för att undvika större folksamlingar.

Åtgärder inom skidområdet

  • Singelköer är borttagna.
  • I Kungs 8:an lämnar vi varannan plats tom. Undantag kan göras för sällskap som känner varandra.
  • Vi kommer inte använda oss av köfållor före vändkorsen.
  • Björnbusarna kommer att gå i ide för att kunna hålla sig friska inför nästa säsong, därmed kommer inte björnbusarna att synas mer denna säsong.

Åtgärder i restauranger, butiker och boenden

I dagsläget finns inga rekommendationer från Folkhälsomyndigheten men vi har i förebyggande syfte gjort ett flertal åtgärder.

  • All buffé- och tillbehörsservering har bytts ut mot servering på tallrik.
  • Bordsservering gäller i alla restauranger. Inga beställningar kan göras i baren.
  • Vårt fikabröd är nu potionsförpackat eller skyddas av lock.
  • I förebyggande syfte är Kungsberget nu en kontantfri anläggning resten av säsongen.
  • I alla boenden vi städar kommer vi nu att spraya ett desinfektionsmedel på kök- och dörrhandtag.
  • Afterskin ställs in resten av säsongen.
  • Utökade städrutiner i alla våra butiker, restauranger och skiduthyrningen.
  • Vår skiduthyrning är en av Sveriges modernaste. Förboka via din dator eller telefon när du är hemma alternativt på väg upp till oss. Du får ett sms när din utrustning är klar och utrustningen hämtas i ett bås, du behöver inte träffa någon personal.
  • Bokar du utrustning för minst en dag, senast 12:00 dagen innan ankomst så bjuder vi på utkörning till ert boende.
  • Du hämtar din nyckel till ditt boende i någon av våra incheckningsbodar, du behöver inte stå i någon kö med andra gäster eller träffa någon ur personalen.
  • Ommöblering har skett i restaurangerna för att inte gästerna ska behöva sitta nära andra sällskap eller överstiga 50 personer.
  • För att undvika köbildning i Infocenter har vi stängt frontdesk, vi bjuder istället på oladdade liftkort som ni får med i ankomstkuverten. Dessa laddas på ladda.kungsberget.se. Infocenter finns fortfarande tillgängliga på telefon: 054 – 13 26 00, välj alternativ 1 sedan 2.
  • Jacuzzin är avstängd resten av säsongen.
  • Alla saftstugor är borttagna.

Event och Kungsbergsbussen


Har du mer funderingar kring viruset finns tillförlitlig information på:
Folkhälsomyndigheten
1177 vårdguiden
UD

Har du frågor kring din bokning, kontakta oss på 054 – 13 26 00

Har du informationsfrågor kring viruset som inte rör symptom, kontakta nationella informationsnumret på 113 13.