Är ni missnöjda med städningen vid ankomst ring 054-13 26 13 för att göra en felanmälan så kommer vi och åtgärdar. Felanmälan måste inkomma till oss senast 11.00 dagen efter ankomst.
Städar ni boende själva vid avresa ska Lilla städhjälpen följas. Trasor, rengöringsmedel, dammsugare och mopp finns i städskåpet i respektive boende.
Önskar ni boka avresestäd ska det göras senast 2 dagar före avresa, på tel 054-13 26 00. Det är möjligt att använda RUT-avdrag, uppge då ditt personnummer. Vi reserverar oss för att slutstäd kan vara fullbokat. Om du har beställt slutstädning ska sopor vara tömda och disken ren (det går bra att lämna diskmaskinen igång).
Om ni inte bokade linneset innan ankomst kan ni göra det på plats för 145kr/set. Ring till 054-13 26 00 för att boka.
Vid avresa lämnar ni lakanen i en hög innanför dörren när ni åker.
Utcheckning ska ske senast kl 11, om inget annat står i bokningsbekräftelsen. Lämna nyckelkorten i boendet alternativt i anvisad box vid ert boendes incheckningsplats. Har ni digitalt lås behöver ni inte göra något annat än att checka ut via utcheckning-smset och låsa dörren.
Har något i boendet gått sönder eller saknar ni något, kontakta oss på 054-13 26 00. Det mesta finns att låna i våra servicepunkter.
Tack för att du hjälper oss att återvinna under din vistelse hos oss. Följ länken nedanför för att hitta placeringar av återvinningsstationer.
Du som har bokat ett boende med digital incheckning kan åka direkt till boendet när det är dags att checka in. Du öppnar dörren genom att knappa in ett # följt av den 10-siffriga kod du har fått via SMS. Låset lyser grönt när dörren är upplåst. Under resterande del din vistelse räcker det att öppna och låsa dörren med de 5 sista siffrorna i SMS:et. För att låsa stänger du dörren, knappar in den 5-siffriga koden och lyfter upp handtaget. Kontrollera att det är låst genom att trycka ner handtaget.
Vid respektive boende ansvarar gäst själv för skottning.Upplever ni att det är dåligt plogat på vägar och parkering kan ni kontakta oss på 054-13 26 00. Behövs det sandas har vi sandlådor utställda i anläggningen för att underlätta.
Bokar ni ett boende via oss ingår alltid minst en parkeringsplats vid boendet. Vi har även en större allmän parkeringsplats i anslutning till skiduthyrningen.
För att starta er laddning använder ni appen från ChargeNode. Områdeskoder finns utmärkta på plats vid varje laddstation.
Observera att det är förbjudet att ladda elbilar via eluttag eller uttag för motorvärmare då det kan orsaka överbelastning och elbrand. All laddning ska ske via laddstolpar. Bryter man mot förbudet får man en varning som följs upp med böter på 5000kr om det händer igen.
Har ni förbokat skidutrustning och valt utkörning står skidorna i enhetens skidförråd. Har ni valt att hämta utrustningen i skiduthyrningen får ni ett sms när det är klart för upphämtning.
Både hämtning av förbokade liftkort och liftkort som köps på plats sker via liftautomater. Har ni liftkort sedan tidigare kan ni ladda det smidigt och enkelt här på webben via länken nedanför.
Vid utcheckning kan ni som valt utkörning lämna skidorna i skidförrådet, eller i skiduthyrningen om ni vill åka skidor efter utcheckningstiden.
Om ni hämtade utrustningen själva ska detta lämnas tillbaka i skiduthyrningen.
Skulle ni drabbas av sjukdom under er vistelse i Kungsberget, såsom magsjuka, kontakta oss för att få hjälp att hämta hyrda lakan, låna en tvättmaskin eller liknande. Håll oss gärna informerade om ni drabbas av magsjuka, så att vi kan ta extra hänsyn till detta, och sanera om ni bokat städ via oss.
Har ni bokat skidutrustning med utkörning körs de ut till boendets skidförråd. Nyckel till skidförrådet finns i hallen, oftast på en krok vid klädhängaren alternativt i skåp eller motsvarande.
Har ni bokat linneset eller skidutrustning med utkörning körs detta ut under er ankomstdag.Vårt mål är att ni ska ha er leverans senast kl 18.
Har ert bokade boende wifi ska lösenord finnas i anslutning till routern, antingen på routern eller uppsatt på väggen. Kungsberget har inte möjlighet att ge support för routrar som inte fungerar.
På Ski Lodge och Kungslodgen ingår wifi.
På första plan i Ski Lodge finns en gemensam bastuavdelning för gäster boende på Ski Lodge och Kungslodgen. Vintertid är bastun varm kl 17.00-21.00. Använd ditt nyckelkort för att komma in.
Gäster på Ski Lodge och Kungslodge har även tillgång till gym. Använd ditt nyckelkort för att ta dig in.
Ryker det in eller har ni svårt att få fyr i kaminen kontrollera så köksfläkten är avstängd och testa att ställa ett fönster på glänt.
Har boendet etanolkamin hittar ni instruktioner här.